Monday, February 24, 2014

Alhamdulillah, berpantang bersama SHAKLEE mmg superb!

assalamualaikum wbt...
 
kat sini saya nak share pengalaman saya berpantang semasa melahirkan si kecil Uwais Al Qarni bin Mohd Salahuddin ni..skrg berusia 1 tahun 3 minggu.
 
bermula dengan hari kelahiran Uwais pada 9/2/13 di HSNZ kuala trg. time tu mak xde pegi umrah.saya mmg takde PIL sejak kawen. jadinye semua diuruskan sendiri dgn pertolongan suami terchenta =)
 
Uwais selamat dilahirkan pada pukul 10.57am..baby kene tahan, siap cover dengan antibiotic lagi utk 2 hari..reasonnye sbb ibu demam semase dlm bilik daftar masuk nak bersalin tu (temperature 37.5'C je, dan mmg tak demam sihat walafiat je sebenonye).
 
Uwais naik ke tingkat 6 ward SCN. Ibu di tingkat 1, menunggu hubby datang utk bagi barang2 sbb pagi tu sebelum bersalin, mmg koboi sungguh pegi hospital.hehe
 
hubby datang pkl 2.30ptg..siap mandi semua, terus naik jenguk anak utk menyusu. lena dia tido.Uwais time lahir sangat banyak lanugo (rambut2 kat badan dan muka).sehinggakan ade sesetengah ibu yg turut sama menyusu pon menegur. takpela anakku hensem nnt, detik dalam hati..
 
lepas susukan Uwais, pesan siap2 kat staffnurse kat sini, saya nak fully breastfeed anak saya.nnt lagi 3 jam saya datang balik utk susukan dia.sebenarnye nak je berkampung kat ward SCN tu tapi mr hubby suh turun makan n berehat di ward dulu, bimbang kot2 saya masih lemah.
 
hari ke-2 dan berikutnye, turun naik sendiri je dari tingkat 1 ke tingkat 6..sungguh time tu rase sgt2 energetic!in fact pernah turun naik tangga dari tingkat 6 ke tingkat 1 gara2 lambat tunggu lift (erk..mr hubby tak tau mase tu,kalo tau dah sebakul kene blebe hihi) semua lauk yg hospital bagi saya bedal je, siap pesan kat hubby lagi jgn bawak la lauk dari luar..membazir je nnt.lauk berpantang saya mmg jauh berbeza dari kawan2 satu ward.majoritinye akan makan ikan panggang dan nasi putih yg suami atau mak2 diorg bawak, lauk yg hospital kasik biasenye samada pelawat yg makan, atau dibuang, sayang kan rezeki buang camtu je?
 
add on set berpantang shaklee + ostematrix + ESP...ya Allah sgt2 berbeza dari anak pertama! saat tu rase indah benar aturan Tuhan. Dia merancang supaya time beranak xde org nak tolong, tapi diberinya kesihatan badan yang optimum utk menguruskan diri sendiri.
 
anak ditahan di ward sehingga hari ke5..bile dah boleh balik, kebetulan mak pon dah balik dari umrah. sampai depan pintu, tokma pon sambut cucu baru Uwais Al Qarni =)
 
 
kan ibu dah kata anak ibu mmg hensem (versi angkat bakul sendiri =)

 
HAMIDAH CHE ALI
SID 866664
 
 
your TRUSTED SID in miri and brunei !

No comments:

Post a Comment