Wednesday, July 5, 2017

BULETIN CANTIK

assalamualaikum wbt.

kak amy bersiaran lagi.

beberapa hari lepas kak amy ada beli majalah iSihat. banyak info-info kesihatan menarik yang dikongsi dalam majalah ini. best majalah ini! kak amy suka baca. mesti baca setiap bulan. tambahan pulak majalah iSihat ini merupakan antara majalah kesihatan terbaik yang diiktiraf oleh kementerian kesihatan malaysia.

kalini kak amy nak kongsikan 4 tips yang ada dalam buletin cantik iSihat keluaran Julai 2017.

TIPS PERTAMA

INGIN PERUT KEMPIS? MAKAN PADA WAKTU MAGIS INI!

Inginkan perut yang rata? Makan makanan kaya dengan protein seperti epal, almond, keju rendah lemak, ikan atau protein bar antara pukul 3-4 petang! Waktu magis ini membantu menyeimbangkan kadar gula dan sekaligus meningkatkan kadar metabolisme dalam badan anda!


KOMEN KAK AMY : Shaklee menawarkan pelbagai suplemen yang sesuai untuk mendapatkan berat badan yang ideal dan juga bentuk badan yang unggul. selain itu juga, shaklee turut memperkenalkan program detox shaklee way yang bertujuan membantu rakyat malaysia yang berlebihan berat badan.

TIPS KEDUA

LEMBUTKAN TUMIT KAKI DENGAN PELEMBAP MUKA

Jika anda terbeli krim muka yang tidak sesuai dengan muka, jangan buang! Sapukan krim di tumit kaki setiap malam sebelum tidur. Tumit kaki anda akan lebih lembut keesokan harinya.



KOMEN KAK AMY : selain krim muka, shaklee ada menawarkan herbal blend multipurpose cream yang sangat best ini! ianya juga bertindak sebagai pelembap yang berfungsi merawat rekahan tumit.

TIPS KETIGA

LEMON TIDAK BANTU CERAHKAN BAWAH LENGAN

Tidak seperti banyak petua yang mendakwa jus lemon sesuai digunakan untuk mencerahkan bawah lengan yang gelap, menurut seorang pakar dermatologi, jus lemon boleh menyebabkan phytophotodermatitis, keadaan di mana kulit memberikan reaksi seperti terbakar akibat daripada asid yang terkandung dalam buah tersebut. Ini akan menyebabkan kulit tersebut menjadi lebih gelap

KOMEN KAK AMY : berhati-hatilah dengan produk pemutihan yang berada di pasaran. jika kesan pemutihan yang diambil adalah dalam masa yang singkat, ia kebiasaannya mengandungi produk penghakis yang menipiskan dan merosakkan kulit. pendapat kak amy, lebih baik mempunyai kulit yang sihat (walaupun sedikit tanned) berbanding kulit yang cerah tapi penuh dengan kerosakan.

shaklee tidak menawarkan produk pemutihan yang spesifik. shaklee lebih mementingkan kesihatan kulit dari dalam yang selamat dan sihat dengan cara membekalkan vitamin dan dan mineral yang diperlukan oleh kulit. di antara vitamin yang sangat penting untuk kecantikan kulit secara menyeluruh adalah gabungan 3 vitamin cantik iaitu vitamin B complex, vitamin C Slow Release dan vitamin E complex.


TIPS KEEMPAT

RAWAT JERAWAT DENGAN BUAH NAGA

Buah naga yang turut dikenali dengan nama pitaya, merupakan sejenis buah -buahan yang kaya dengan vitamin C, B1, B2, B3 dan mineral seperti zat besi, kalsium dan fosforus.  ia juga dikenali sebagai "super fruits". 

terdapat banyak khasiat yang terkandung dalam sebiji buah naga. kandungan vitamin C yang tinggi dalm buah naga ini ternyata mampu merawat masalah jerawat. Hanya hancurkan sedikit buah naga dan sapukan pada tenmpat yang berjerawat. bilas menggunakan air suam selepas 20 minit. ulangi langkah ini 2 kali seminggu untuk kulit bebas jerawat.

KOMEN KAK AMY : patutlah jerawat segan nak naik atas muka kak amy sekarang sejak konsisten vitamin B complex, vitamin C SR dan Vitalea iron formula =)


pertanyaan berkaitan produk shaklee?

hubungi

Kak Amy
017-9069616
www.myjurnalsihat.blogspot.com

www.wasap.my/0179069616

No comments:

Post a Comment